Staywin.pl Bartosz Wilczyński – firma, pod którą Bartosz
Wilczyński (zwany dalej „Staywin”), będący stroną umowy najmu
Apartamentu na pobyt wypoczynkowy lub turystyczny z Klientem, prowadzi
działalność gospodarczą, z siedzibą w Gdańsku 80-453, ul. Kunickiego 39,
numer NIP:5842430933.
Klient – osoba fizyczna lub
prawna, będąca stroną umowy o czasowe korzystanie z lokalu mieszkalnego
(umowy najmu apartamentu na pobyt wypoczynkowy lub turystyczny),
będącego w dyspozycji Staywin.
Apartament lub Lokal –
lokal mieszkalny, szczegółowo opisany w ofercie przedstawionej na
stronie internetowej staywin.pl, który Klient wynajmuje na pobyt czasowy
w celach wypoczynkowych lub turystycznych.
§ 1
Postanowienia ogólne
1.
Niniejsze ogólne warunki korzystania z lokali(zwane dalej „Ogólnymi
Warunkami”) stanowią integralną część umowy najmu Apartamentu na pobyt
wypoczynkowy lub turystyczny zawartej pomiędzy Klientem a Staywin, bądź
pełnomocnikiem reprezentującym Staywin.
2. Staywin
oświadcza, że na mocy umowy z właścicielem lokalu mieszkalnego, zwanego
dalej Apartamentem jest uprawniony w ramach sprawowanego zarządu najmem
do świadczenia usług czasowego udostępniania Apartamentu Klientom na
krótkotrwałe pobyty wypoczynkowe lub turystyczne.
3.
Zawierając umowę najmu ze Staywin, Klient wyraża jednocześnie zgodę na
przetwarzanie swoich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do
realizacji procesu rezerwacji oraz w celach marketingowych zgodnie z
Ustawą z dnia 29.08.1997 o Ochronie Danych Osobowych (Dz. Ust. Nr.
133/1997 pozycja 833).
§ 2
Rezerwacja
1.
Aktualny katalog Apartamentów do krótkotrwałego, turystycznego wynajmu
wraz z ich szczegółowym opisem znajduje się na stronie internetowej
www.staywin.pl.
2. Rezerwacji Apartamentu Klient może
dokonywać on-line na stronie www.staywin.pl, drogą elektroniczną
(e-mail) lub telefonicznie. Klient oświadcza, że jest osobą pełnoletnią i
posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
3.
Klient, po rezerwacji Apartamentu, otrzymuje drogą e-mailową (na adres
e-mailowy wskazany przez Klienta przy rezerwacji Apartamentu)
potwierdzenie dokonania rezerwacji Apartamentu (zwane dalej
„Potwierdzeniem Rezerwacji””), zawierające opis Apartamentu, miejsce,
czas i opłatę za najem oraz sposób zapłaty. W przypadku nieotrzymania
wiadomości e-mail Klient ma obowiązek skontaktować się telefonicznie z
centrum rezerwacji w ciągu 24h. Potwierdzenie Rezerwacji stanowi
zawarcie umowy najmu Apartamentu na warunkach określonych w
Potwierdzeniu Rezerwacji i w niniejszych Ogólnych Warunkach, które
stanowią integralną część umowy najmu.
4. Zdjęcia i
opisy na stronie internetowej mają jedynie charakter informacyjny i nie
stanowią oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 par.1 Kodeksu Cywilnego.
§ 3
Opłata za usługę i warunki płatności:
1.
Opłata za wynajem apartamentu na pobyt turystyczny jest każdorazowo
podana w Potwierdzeniu Rezerwacji (§ 2 ust. 3 Ogólnych Warunków).
2. Opłata wskazana w ofercie cenowej na stronie internetowej i w Potwierdzeniu Rezerwacji zawiera 8% podatek od towarów i usług.
3.
Opłata za usługę nie obejmuje dodatkowego sprzątania, dodatkowej
wymiany pościeli i ręczników, wypożyczenia łóżeczka dziecięcego, pobytu
zwierzęcia oraz kosztu parkingu.
4. Istnieje możliwość wykupienia łóżeczka dziecięcego i miejsca
parkingowego za dodatkową opłatą (rezerwacji i opłaty miejsca
parkingowego dokonuje się w momencie dokonywania rezerwacji). Klient
powinien zgłosić chęć wykupienia łóżeczka dziecięcego przed przyjazdem, a
opłaty dokonać w momencie zameldowania. Opłata za wykupienie łóżeczka
wynosi 150 złotych.
5. Istnieje możliwość pobytu w apartamencie ze zwierzęciem,
jeżeli jego waga nie przekracza 10 kg. Klient powinien zgłosić chęć
pobytu w apartamencie ze zwierzęciem przed przyjazdem, a opłaty dokonać w
momencie zameldowania. Opłata za pobyt ze zwierzęciem wynosi 200
złotych. Jeżeli jednak pobyt trwa dłużej niż tydzień, opłata za pobyt ze
zwierzęciem będzie ustalana indywidualnie.
6. Dokonując rezerwacji online Klient zabezpiecza rezerwację
kartą płatniczą. W przypadku rezerwacji bezzwrotnej płatność pobierana
jest w dowolnym momencie, zazwyczaj następnego dnia po jej dokonaniu. W
przypadku rezerwacji, zabezpieczonej możliwością bezpłatnego odwołania
rezerwacji do 7 dni przed zakwaterowaniem, obciążenie karty następuje
najwcześniej 7 dni przed zakwaterowaniem w apartamencie.
7.
Na zabezpieczenie ewentualnych roszczeń odszkodowawczych Staywin dokona
preautoryzacji karty w wysokości 400 zł na poczet kaucji. Kaucja jest
nieoprocentowana i ulega odblokowaniu w 14 dniu od dnia zablokowania
środków. Apartamenty zlokalizoawne przy ul. Księdza Jerzego Popiełuszki
obowiązuje preautoryzacja w wysokości 1000 złotych.
§ 4
Zmiana oraz anulowanie rezerwacji przez Klienta
1. Zmiana rezerwacji jest możliwa na więcej niż 7 dni przed
przyjazdem, wyłącznie, gdy apartament jest dostępny w nowym
zaproponowanym przez Klienta terminie. Nie ma możliwości zmiany terminu
rezerwacji jeśli została ona dokonana jako rezerwacja bezzwrotna.
2. Gdy zmiana rezerwacji nie jest możliwa, a Klient odstąpił od
umowy, anulował rezerwację lub nie wypełnił warunków umowy (brak
przyjazdu), Staywin ma prawo zatrzymać całą opłatę za rezerwację.
3. Jeśli Klient odstępuje od umowy nie z winy
Staywin, ponosi on całkowity koszt rezerwacji. W takim przypadku opłata
za rezerwację nie podlega zwrotowi.
§ 5
Zmiana oraz anulowanie rezerwacji przez Staywin
1.
Zmiana rezerwacji przez Staywin jest możliwa wyłącznie w przypadku
wystąpienia siły wyższej, uniemożliwiającej spełnienie świadczenia ze
strony Staywin. Przez siłę wyższą rozumie się: kataklizmy przyrody,
zajęcie apartamentu przez jakikolwiek organ władzy państwowej w
jakimkolwiek celu, strajki, wojny i zamieszki oraz pozbawienie
apartamentu prądu, gazu, energii grzewczej lub wody przez dostawców tych
mediów bez winy Staywin. W przypadku zaistnienia siły wyższej, Staywin
ma obowiązek zaproponować Klientowi inny apartament lub inny termin
najmu albo odstąpić od umowy zwracając Klientowi wpłaconą opłatę za
rezerwację, jeśli została pobrana.
2. W wyjątkowych
sytuacjach (awarii w apartamencie lub innego zdarzenia losowego) Staywin
zastrzega sobie możliwość udostępnienia lokalu zamiennego o parametrach
i powierzchni podobnej do zarezerwowanego apartamentu, w tej samej
miejscowości. W przypadku braku zgody Klienta na apartament zastępczy
umowa ulega rozwiązaniu, a Staywin ma obowiązek zwrócić Klientowi
wpłaconą przez niego opłatę.
3. W przypadku zmiany lub
anulowania rezerwacji przez Staywin z przyczyn niewymienionych w ust. 1
lub 2 powyżej, Staywin ma obowiązek zwrócić Klientowi wpłaconą przez
niego opłatę za rezerwację apartamentu.
§ 6
Zasady pobytu Klienta w apartamencie
1.
Pobyt w Apartamencie zaczyna się od godziny 15.00 w pierwszym dniu
zarezerwowanego terminu. Klient zobowiązany jest dokonać odbioru
apartamentu o ustalonej przez strony godzinie, sprawdzając jego stan
techniczny i czystość. Jeśli przyjazd jest planowany w godzinach innych
niż godziny pracy biura Staywin, Klient ma obowiązek powiadomić o tym
Staywin, co najmniej 24 godziny przed przyjazdem. W przypadku przyjazdu
po godzinach pracy biura obowiązuje dodatkowa opłata w wysokości 30 pln.
2.
Zakończenie pobytu następuje o godzinie 10.30 w ostatnim dniu
zarezerwowanego terminu. Do godz. 10.30 lub innej godziny ustalonej ze
Staywin, Klient jest zobowiązany zwrócić Staywin klucze od apartamentu.
3.
Klient zobowiązany jest do przestrzegania ciszy nocnej, zasad BHP oraz
PPOŻ obiektu. W godzinach od 22:00 do 06:00 zabronione są wszelkie
zachowania zakłócające wypoczynek mieszkańców.
4. Klient
zobowiązuje się do eksploatacji Apartamentu zgodnie z jego
przeznaczeniem, nieusuwania z Apartamentu jakichkolwiek elementów jego
wyposażenia i dekoracji, jak również zobowiązuje się do nie kopiowania
oddanych mu na czas pobytu kluczy do Apartamentu.
5.
Palenie w Apartamencie, na balkonie lub tarasie jest zabronione. Klient
nie przestrzegający tego zakazu zostanie obciążony opłatą w wysokości
PLN 400, stanowiącą równoważność kosztów prania zasłon i narzut w
apartamencie.
6. Klient jest zobowiązany każdorazowo
zabezpieczyć Apartament w przypadku jego opuszczenia, zamykając okna i
drzwi wejściowe na klucz oraz mieć staranną pieczę nad kluczem.
7.
Klient zobowiązuje się do dopilnowania, aby liczba osób przebywających z
nim w Apartamencie nie przekraczała tej, która została określona, jako
maksymalna w katalogu na stronie internetowej lub w Potwierdzeniu
Rezerwacji.
8. Klient zobowiązuje się do nie przetrzymywania zwierząt w Apartamencie (chyba, że zgodnie z par. 3 pkt. 5 uzgodniono inaczej)
9.
Klient oraz osoby mu towarzyszące są zobowiązane do umożliwienia ich
czasowego zameldowania w Apartamencie przez Staywin, okazując stosowne
dokumenty (dowód osobisty, paszport).
10. W trakcie
pobytu w Apartamencie Klient ma prawo zgłaszać wszelkie uwagi i żądania
pod numer telefonu znajdujący się w pisemnej informacji znajdującej się w
Apartamencie. Klient zobowiązany jest zgłosić Staywin wszelkie braki
wyposażenia lub usterki zauważone w apartamnecie w ciągu 3 godzin od
momentu otrzymania kluczy do Apartamentu. Nie zgłoszenie braków jest
równoznaczne z potwierdzeniem przez Klienta, że apartament jest wolny od
usterek i w pełni wyposażony.
11. Klient ponosi
całkowitą odpowiedzialność za szkody w Apartamencie lub jego wyposażeniu
oraz nieruchomości wspólnej, w tym w częściach wspólnych budynku, w
którym położony jest Apartament, jak i w mieszkaniach sąsiadujących, nie
wynikające z normalnego użytkowania Apartamentu, wyrządzone przez
Klienta oraz przez osoby przebywające z nim w Apartamencie.
12.
Klient jest zobowiązany do naprawienia szkód wyrządzonych w
Apartamencie oraz osobom trzecim zarówno w Apartamencie jak i w
nieruchomościach wspólnych, w tym w częściach wspólnych budynku, jak i
lokalach sąsiednich, przez siebie oraz osoby, za które ponosi
odpowiedzialność. Klient zobowiązany jest do poinformowania Staywin o
wszelkich usterkach, zniszczeniach lub szkodzie wyrządzonej przez niego i
osoby, za które ponosi odpowiedzialność.
13. Tytułem
zabezpieczenia wykonania zobowiązania, o którym mowa w ustępie
poprzedzającym, Staywin blokuje na karcie Klienta kaucję, o której mowa w
§ 3 ust. 10, podczas wydawania kluczy do Apartamentu. Kaucja podlega
odblokowaniu w 14 dniu od momentu jej zablokowania, po potrąceniu
równowartości ewentualnych szkód.
14. W przypadku szkód
wyrządzonych przez Klienta lub inne osoby przebywające w Apartamencie,
podczas najmu Apartamentu przez Klienta, w substancji bądź wyposażeniu
Apartamentu lub częściach wspólnych budynku, wynikających z
niewłaściwego jego użytkowania, koszty naprawy szkód zostaną w całości
pokryte przez Klienta poprzez zatrzymanie przez Staywin części lub
całość kaucji i/lub obciążenie karty kredytowej Klienta. Koszt naprawy
zostanie oszacowany w oparciu o lokalne ceny rynkowe.
15.
Potrącenie należności z kaucji nie wyłącza dochodzenia roszczeń przez
Staywin z tytułu poniesionych szkód, których wartość przewyższa pobraną
kaucję. Klient zobowiązany jest wpłacić pełną kwotę na pokrycie
wyrządzonych szkód w terminie 5 dni od otrzymania pisemnego wezwania od
Staywin.
16. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za
powierzone mu klucze do Apartamentu oraz piloty do bram wjazdowych (o
ile rezerwacja obejmuje miejsce garażowe). Zagubienie klucza lub pilota
obciążone jest dodatkową opłatą w wysokości 500 złotych.
§ 7
Zakończenie pobytu
1. W dniu wyjazdu Klient jest zobowiązany opuścić lokal do godziny 10.30
2. Klient jest zobowiązany zwrócić otrzymane w chwili zakwaterowania klucze oraz piloty do bram wjazdowych do biura STAYWIN
§ 8
Reklamacje
1. Pod pojęciem reklamacji należy rozumieć wszelkie wnioski, skargi i zażalenia Klienta dotyczące:
a.
warunków pobytu w wynajętym Apartamencie odbiegających od standardu
określonego w ofercie znajdującej się na stronie internetowej
www.staywin.pl
b. standardów obsługi Klienta
c. zależnych od Staywin okoliczności mających istotny wpływ na standard pobytu w Apartamencie.
2.
Reklamacje winny być zgłaszane Staywin w formie pisemnej, ustnej
(poprzez zgłoszenie telefoniczne lub osobiste w biurze) lub mailowo.
3.
Wnoszący reklamację w formie pisemnej lub mailowej, winien podać swoje
dane personalne wraz z aktualnym adresem korespondencyjnym, adresem
poczty elektronicznej, numerem telefonu kontaktowego oraz numerem
rezerwacji.
4. Reklamacja powinna zawierać oznaczenie
Lokalu zajmowanego przez reklamującego oraz kompletny opis sytuacji
podlegającej reklamacji, jak również precyzyjne określenie roszczenia.
5.
Reklamacje posiadające wymaganą formę oraz treść będą rozpatrywane w
terminie 14 dni roboczych od daty ich otrzymania przez Staywin.
§ 9
Ograniczenie odpowiedzialności
1.
Staywin nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia w dostępie do
systemu rezerwacyjnego na stronie internetowej www.staywin.pl z przyczyn
niezależnych od Staywin. Staywin może zawiesić dostęp do serwisu
www.staywin.pl na okres niezbędny do usunięcia przeszkód technicznych i
organizacyjnych.
2. Zarówno Staywin jak i właściciel
Apartamentu nie ponoszą odpowiedzialności za mienie Klienta pozostawione
w Apartamencie, w szczególności za jego utratę lub uszkodzenie.
3.
Zarówno Staywin jak i właściciel Apartamentu nie ponoszą
odpowiedzialności za jakiekolwiek niedogodności mogące wystąpić w
trakcie pobytu Klienta w Apartamencie, z przyczyn nieleżących po stronie
Staywin lub właściciela, w tym w szczególności spowodowane przerwą w
dostawie prądu, gazu, wody, jak również pracami konserwatorskimi w
budynku, w którym znajduje się Apartament oraz w obrębie budynku i na
zewnątrz.